Patagonia día 1-4

De roadtrip begon maandag (Puerto Montt) Ophalen van de wagen, inkopen doen (vooral brood, water, vis in blik en bananen) en weg waren we. Had gelegen dat de weg niet geasfalteerd was, terwijl we de eerste kilometers toch een goeie weg hadden. Erna werd het opletten met de kiezelsteentjes om geen schade aan de auto te maken. Na een klein uurtje rijden kwamen we uit op de ferry. Opeens is er geen weg meer en sta je aan te schuiven om via de ferry de overkant te bereiken. (La Arena – Puelche)

Het was slechts een half uurtje varen, maar ik zag wel een kleine pinguin zwemmen naast ons. Na de ferry hielden we een kleine lunchbreak ergens in een dorpje aan het water, mijn hometown in Belgie is zeker 3x zo groot. We hoopten de volgende ferry in de stad Hornopiren nog te halen, maar dat was verloren moeite aangezien die enkel om 10u30 smorgens gaat.

Een nachtje blijven was de enige optie. En zoals alle websites en reizigers ons vertellen zijn de prijzen hier dubbel zo hoog als in de rest van Chile. Inbegrepen in de prijs kregen we de dag nadien een goedkoop ontbijt en dan richting ferry. Voor 5u30 lang zaten we in een lounge te schuilen voor de koude wind. Liepen enkel richting dek om even te genieten van het prachtige uitzicht of om dolfijnen te spotten. (Jaaa, ik heb fotos. Maar die staan allemaal op mijn camera)

Na de aankomst in Caleta Gonzalo reden we door richting Parque Pumalin voor een kleine hike. Douglas Thompkins is de eigennaar van dit park en ook oprichter van The North Face (kledingmerk). Vreemd genoeg stierf hij die dag dat we het park bezochten in een kayakaccident op Lago General Carrera in Patagonia. Anyway. Erna reden we verder met het plan te overnachten in Chaiten. Eenmaal daar aangekomen zag deze stad er zo triestig uit dat we doorreden tot aan Puyuhuapi.

Daar leerde ik aan de ontbijttafel Jana kennen die momenteel via hitch hiking Patagonia verkent. We besloten haar mee te nemen en de twee gasten uit Israel ook. De eerste stop was in Parque Queulat met een 3uurs hike richting viewpoint hanging glacier Ventisquero Colgante. Het plan om erna Enchanted Forest te bezoeken mochten we door de langdurige wegenwerken schrappen. Gelukkig kunnen we nog stoppen op de terugweg. De derde nacht sliepen we in Coihaique.

Op dag 4 bezochten we parque nacional Coihaique met een stevige wandeling van 4uur. Omdat de hostal niet fantastisch was besloten we im er geen tweede nacht te blijven en reden naar het stadje Villa Cerro Castillo. Klein gezellig stadje, gelegen op een prachtige locatie tussen de bergen! Omdat het weer te slecht is voor de komende dagen, regelde ik een horsebackride voor volgende week.

Opnieuw wegenwerken (slechts 1uur wachten) en erna reden we door tot Puerto Rio Tranquilo. Hier verblijven we de nacht en hopen morgen een tour (Catedral de Marmol) te doen op Lago General Carrera. Jammergenoeg is het weer te slecht voor kayaking, dus zullen we waarschijnlijk kiezen voor een veiligere optie…

2 gedachtes over “Patagonia día 1-4

1. Annabele het is prachtig wat we allemaal te zien krijgen en ook je het aan ons kan bewoorden
    ik geniet er echt van
    je ziet er zeer gelukkig op /optimist en altijd met de glimlach
    je krijgt daar een prachtige ervaring en kennis
    k hoop dat je voeten het goed doen anders kom je maar eens af
    Dikke kus van een oudere man die je toch graag ziet